Adria aflyser krisen!
Europa vil på camping igen! Med en ordretilgang der ligger 20% højere end samme tid sidste år, mærker Adria-fabrikken på nærmeste hold, at Europa er ved at arbejde sig ud af krisen, og også i Danmark kan ændringen mærkes.
Europas mest avancerede fabrik inden for produktion af fritidskøretøjer – Slovenske Adria – har siden starten af sæson 2015 kunnet mærke en spirende positivitet fra de fleste markeder hvor mærket er repræsenteret.
De enkelte landes agenter og importører får i dag flere ordrer fra forhandlernettet, og tilsammen har det betydet en stigning på 20% i antallet af indkomne produktionsordrer på Adria-fabrikken. Og også i Danmark mærker den Danske importør samme trend.
FREMGANGEN ER EN REALITET
Allerede for et år siden i januar måned, kunne vi og vore forhandlere mærke en ændring hos forbrugerne. Campisterne har gået i venteposition længe, og er ved at være modne til skifte den gamle campingvogn ud igen, påstår Per Højgaard fra ADRIA DANMARK.
De afventende campister er for alvor blevet vækket efter flere danske somre med perfekt vejr og børnefamilierne ses også oftere i campingforretningerne igen – en kundegruppe som har været savnet de seneste år.
Derfor er ADRIA importøren også skråsikker i sin udtalelse når han i dag påstår, at det ligeså stille er begyndt at gå den rigtige vej i samfundet igen.
EN TIENDEDEL AF DET SAMLEDE DANSKE SALG PÅ TO UGER!
Og fremgangen begynder for alvor at kunne mærkes hos den danske importør. På kun 2 uger efter 2015-programmet blev præsenteret, havde de danske forhandlere bestilt et antal Adria campingvogne der svarer til 10% af det samlede salg i Danmark. Hos importøren betyder det, at der er bestilt 25% flere vogne fra starten.
– Vi er nu så langt henne på sæsonen at vi godt tør tale om et spirende opsving. Vores ordrebøger er tykkere end tidligere, og der har været rigtigt stor interesse hos de forhandlere der har afholdt åbent hus arrangementer i starten af januar, bebuder Per Højgaard.
På samme tid kan importøren sole sig i det faktum, at man nu har konsolideret sig som det mest solgte mærke for tredje år i træk.
FLERE OG LÆNGERE ARBEJDSDAGE OG NYANSÆTTELSER
Med et stigende antal ordrer på en femtedel på Adria-fabrikken, er man naturligvis nødt til at tilrette produktionen for at kunne følge med.
– Produktionsdagene er blevet forlænget og er nu op til 9 timer, og der arbejdes også på flere lørdage om måneden. Herudover er der og ansat flere medarbejdere i produktionen for at imødegå den øgede produktion, slutter Per Højgaard.
Læs mere om Adria fabrikken og det nye modelprogram på Adria’s hjemmeside.
BILLEDER OG TEKST
Seneste artikler og pressemeddelelser
- Ny campingvogn – gammel pris? 30. juli 2024
- Ingen EL-autocamper på vej 27. juni 2024
- Adria sender campingvogne på slankekur 26. juni 2023
- Krisen er afblæst: Flot salg af campingvogne på feriemesse! 6. marts 2023
- Adrias største nyhed er på vej til Danmark! 14. september 2022
- Adria har knækket koden: Modelserie går ned i vægt! 4. august 2022
- Dansk producerede split-lagener til elevationssenge 10. september 2021
- Stillingsopslag: LAGER & EKSPEDITIONSMEDARBEJDER (m/k) 25. august 2021
- CAMPINGBRANCHEN HAR ET PROBLEM! 3. august 2021
- NY ADRIA CAMPINGVOGN KOMMER TIL AT FEJE BENENE VÆK UNDER DIG! 19. august 2020
- CAMPINGFORHANDLERNE KAN NÆSTEN IKKE FØLGE MED! 6. maj 2020
- Dansk firma producerer tæpper til Adria campingvogne 13. januar 2020